torsdag 6 februari 2014

torsda

 Den här femmånaders tösabiten tuffar vidare med sina smakportioner. Ja eller smakportioner, igår åt hon en halv banan till mellis;). Frukost och kvällsmål är gröt, däremellan smakar vi oss igenom hela rotsaksutbudet och diverse frukt.

Skorpan satt med sin klistermärkesbok, här klistrar hon barn på museumbesök, egyptiskt museum med faraoner och sånt. Hon sitter tyst och pillar med det sen säger hon plötsligt jag har faktiskt också varit på museum! -jaha har du? svarar jag lite dröjande och tänker näää det har vi väl inte varit? (Nu borde jag lärt mig vid det här laget att den där lilla fröken alltid har rätt) Joho, jag var på museum med helikoptrar och flygplan när det var sommar! Just ja, Flygvapenmuséet i somras ja, sa vi att det var ett museum, ja det måste vi gjort..Vi fick erbjudande om att delta i en studie (Linköpings universitet) om treåringars språk och minne som vi tackade ja till. Minnet verkar vara bättre än mitt;)

Just nu, Linus jobbar kväll, barnen sover och jag kollar Antikrundan.

Inga kommentarer: