söndag 16 februari 2014

sönda

Förmiddagen tillbringade vi i Vidingsjö med tipspromenad. Mitt intresse för söndagstipspromenad delar jag med en gammal dagmamma till mig, vi springer jämt på varandra varelse vi är i Landeryd eller Vidingsjö. Hon är så klämmig, kommer alltid fram och kramas och vill spana in mina egna avkommor. Jag var dagbarn hos henne när jag var i fyraårsåldern, det är ju bara 30 år sen (OMG how old is she then?!) Jag var dagmammabarn och är inte alls bekant med dagis, som det var då, inte undra på att jag är smygrädd för förskolor. Stora barngrupper med skrikande snorisar, man blir ju helt ställd av den miljön när man kommer från en skyddad verkstad med typ fyra andra barn och ett litet köksbord vid lunchdags.


 Lunchdags, Linus kokade fiskpuré igår, mmm känn på´t fiiiskpuréee hur smarrigt låter det inte? Alltså nu var det ju mer än bara fisk det var potatis, citron och dill också. Grynet smaskade glatt i sig det, yumyum.

 Grynet gillar sina nya gröna prasselbollar ovanför sängen.

 på väg ut på promenad i min gamla overall

 när jag köpte sittvagnen till Grynet häromveckan fick jag en fin gammal åkpåse från 70-talet med på köpet, så nu kan vi lämna tillbaka den finfina som vår vän Malin var snäll och lånade oss

Grynet är med, ÖVERALLT





Inga kommentarer: