fredag 7 februari 2014

freda

 det här lilla spöket smög i säng för en stund sen och har nyss somnat...Grynet är fortfarande vaken men hon får tacka för kaffet hon med snart;)


Efter lunch tog bilen till Tornby, två par byxor till Skorpan på Kappahl hade jag i sikte (ääälska butiker med lagersaldo på nätet, nu behövde jag inte leta i butiken i stan i onödan). Jag tog en snabb runda på IKEA också för att köpa lite ljus och två krukor. Såg på nätet att IKEA släppte sin kollektion Bråkig idag så jag slog en lov runt den hörnan men nä det bidde inget där för min del. Ett kuddfodral var fint men nä pasteller har aldrig varit min grej och jag blev snål också, tvåpack små skålar på IKEA 79:- nää limiterat eller inte svaret blir ändå nä. Sen blir jag ofta anti när stora kedjor kör såna där limiterat eller gästdesignat, dom vill dra igång en köphets utan like, folk hamstrar och säljer för tiodubbelt på Tradera, men se då slår det helt tvärt om på mig. Då vill jag absolut inte ha det för att alla andra vill det, trotsig, visst. Orginalitet äger.

den här rackaren har vi precis öppnat här hemma i soffan, mycket trevlig må jag säga!

Inga kommentarer: