tisdag 4 februari 2014

tisda


 Precis som Skorpan är Grynet en nyfiken bebis. Skorpan ville sitta upp i vagnen innan hon knappt kunde sitta, hon tog tag i sidorna på vagnen och försökte dra sig upp. Det finns ett halvsittläge på retrovagnen, man fäller upp en stödbräda under madrassen. Det är Grynets nya nu, hon älskar det, spana på syrran när hon leker, åka i mataffären och förundras över allt färgglatt och alla som hälsar när hon flinar. 

 På Skorpans föris får 15-timmarsbarnen gå mån, onsd och torsd så idag var vi alltså lediga. Ja eller vi har ju inte varit där sen kräksjukan och det är väl tre veckor nu och igår var hon ju hos farmor&farfar. Kan ju inte påstå att vi rusar tillbaka;) men det gör mig  inget att vara hemma med båda barnen, Grynet är en nöjd bebis så jag kan pyssla och leka med Skorpan. Jag ser ju gärna att femmånaders bebin här hemma slipper dom värsta förissmittorna så jag hade gärna kunnat vara hemma vabuari ut. Dock vill Skorpan gå, så imorn går vi dit, nån som vill tippa hur många timmar tills nästa sjuka?...förmodligen lagom till Linus stundande 9-22helg så står jag väl själv med två sjuka barn. Det skulle sitta som handen i handsken. 

amen här är ju fru Forsberg med senaste spexiga inköpet, men vad är det egentligen?
imorn kan jag nog visa tingesten i sin rätta miljö!

men nu, nu börjar Veckans Brott och jag ska nog svepa förbi min (ja det är ju bara jag som föredrar denna dryck här hemma) lilla hörna på chiffonjén och ta mig en stänkare

Imorn, ja imorn väntar förskola för Skorpan (hujedamej) jag ska på utbildning på jobbet hela dagen, Linus är ledig och får pola med Grynkorven.

Inga kommentarer: