tisdag 24 juli 2012

[ANNA] tisda

Nähä ni här hemma syr jag så sysmaskinen glöder men nu tar jag banne mej en välförtjänt paus. En sockerkaka har jag slängt ihop också. Men nu, nu sänker sig lugnet, Skorpan sover sedan 19:15, Linus och jag ska kolla på tv. Jag ska försöka hålla mig vaken, jag hade öppning imorse, den började lite småstressigt och rörigt, en försoven kollega och en sjuk. Linus och Skorpan hämtade upp mig och vi handlade lite innan vi for hem.

 en peppad Skorpan hade packat sin gula lilla kånken och drog med farsan till Berg för att bada. Dom bjöd med sig Maria & Vilma som också var lediga. Får Skorpan välja vill hon ha gummistövlar varje dag ni.

Brevid två favvoböcker ligger min lilla anteckningsbok, den innehåller packlista till Italien. Då och då springer jag till den med ett: "åhh amen gu så Toscana den måste ju bara med!"  Hmm Linus kommer få plats med två par kalsonger och en tandborste;) Jag är fan kungen av packning. Det är inte bara bra...


Inga kommentarer: