söndag 15 juli 2012

[ANNA] sönda

Jag har precis läst Vem ska trösta Knyttet för Skorpis, hon fick välja godnattsaga. Nu sover hon tungt på rosenörat. Det blev en sen kväll igår och hela familjen sov till 9 idag, därmed bidde det ingen lur på dagen för Skorpan, så nu stöp hon i säng. Vi lunchtid packade vi lite matsäck och tog bilen ut förbi Sturefors och en lita bit till. Promenerade genom en kohage och kom sen till Rängens strand. Där tillbringade vi ett par timmar med att leka i vattnet, dricka kaffe och doppa tårna och bara ligga på en solvarm brygga på mage och titta på aborrar. Fasligt lugnt och skönt. Så laddar man dagen innan man börjar jobba igen. Nu har Linus och Skorpan två veckor ledigt på egen hand, sen har Skorpan och jag en också. SEN börjar Skorpan dagis igen och vardagslunken kommer igång på allvar i typ 3-4 veckor, sen far vi ju till Toscana. Så det finns ju absolut att se fram emot, därför känns det inte helt vemodigt inför imorn, men en liten gnutta.

Ikväll ska vi krypa upp framför den hära!

 nämen där är ju min lilla grabb..nej tjeja menar jag ju;)!

 i skrivandets stund redigerar Linus bilder vid köksbordet och vi delar en flaska iskall Vinea som vi köpte i Brunnebys gårdsbutik. Mousserande vitavinbärsdricka är vad det är och typ champis är vad det smakar, mycket gott och sommarläskande!

Det kommer trilla in ett par bildinlägg de närmsta 12 timmarna, dom ligger tidsinställt på hold så att säga. Man kan ju inte ge bort sin blomma första kvällen, know what I´m sayin;)? Ni som känner till storyn bakom makarna Forsberg vet ju att jag lever som jag lär haha;)

Inga kommentarer: