måndag 2 juli 2012

[ANNA] Ödeshög 2juli

Dagen har som sagt spenderats i Ödeshög. Vi köpte lunchsallader på ICA i Ödeshög som också fått en sån dära trendig salladsbar som finns på mitt jobb. Inte lika stor och med lika många sorter MEN synnerligen välfylld och det godaste fanns. Pricken över i:et får dom för handdesinfektionen dom satt i början på salladslängan neurotikern i mig gillar´t! Himla fin och fräsch liten ICA det dära överhuvudtaget, man blir ju lite jobbskadad och spanar gärna lite på lösningar/inredning/fräschör, kundbemötande osv. Även Ödeshögs systembolag får två tummar upp, trevlig och hjälpsam personal (kan ju inte påstå att personalen på "vårt" systembolag är några solstrålar diwekt).

Vi har varit ute heeela dagen, kanske inte kanonväder men det verkar det ju inte bli den här sommaren. Bara att lägga ner tjutandet över det liksom och gilla läget. Skorpan har badat pool, busat med hundarna, cyklat, läst och lekt med den fina gamla retro Brio-bondgården (jag hade själv en sån som liten). Vi har avnjutit jordgubbar med vaniljglass( smakade himmelskt) druckit bubblande rosé och grillat till kvällsmat. Blir inte bättre än så. Jag har fått med mig den fina svarta klänningen från Karins butik hem, den ska ni få se snarast! Även vad jag fyndat åt Skorpan (ska ni också få se). Ödeshög levererar som vanligt;) Skorpan fick välja en planta ur sin farmors odlingar att ta med hem, hon är skitstolt hon ska ha den på sitt rum. Hon ska få ta hand om den och vattna den själv.











5 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Det där såg minsann ut som en dag i paradiset!

Linda J eller förresten B sa...

Härlig bild när ni sitter i vägkanten, så FINT på östgötaslätten ju!!! vad ska ni till toscana när ni har det där? ;)

Anna sa...

Johanna!
Tack:) jaaa det var bra gött!

Linda B!
Hahaha eller hur, nä Sverige är fantastiskt, säkert ännu finare vyer utanför ert hus nu! MEEEN vi vill till den garanterade värmen, ostarna, vinet, dom solmogna stora frukterna och kanske några oliv/citronträd i periferin;)

Anonym sa...

Hej på er !
TACK för hälsningen på min födelsedag !! Det var en överraskning och jag blev jätteglad !! Och så fick jag "slita" på Gittan.....

Fina bilder idag som vanligt !!
Kram, Karin

Anette sa...

SommarMYYYS!