måndag 30 juli 2012

[ANNA] cykeln till Tornby

Hemma igen efter en cykeltur till Tornby. Vi hade lite ärenden till Siba, Jula och Ikanohuset, så jag och Skorpan hoppade upp på cykeln strax efter 9 imorse. Himla skönt att resa lätt nu, ingen vagn/sulky och inga blöjor att släpa på. Kisseriet på bortaplan funkar super, finns det bara nån form av toa/bajjamajja så fixar det sig (vi håller i henne när hon sitter på ringen), sen går det ju att pinka lite i en buske också i nödfall. Men det är ju klart att hennes behov vet man ju aldrig när dom kommer liksom, även fast man förhandskissar lite då och då. I förmiddags stod hon och jag i kön i en klädaffär, var precis våran tur efter att ha stått en stund i kön. Då piper sparven måsse kissa mamma, det var bara att lägga ifrån sig det vi skulle betala och springa mot närmsta toa och gå tillbaka för att köpa det sen. Lunch åt vi på IKEA, Skorpan beställde köttbullar och pommes. Kön var rätt lång och när vi väl kom så långt fram att vi skulle ta bricka var jag tvungen att ställa ner Skorpan (som jag bar på för det var så mycket folk), sparven såg sin chans att få åka rutschkana på leksaksavdelningen och smet. Genomsvett mamma släpper bricka och springer efter, ursäktade mig tillbaka in i kön där vi stod från första början, tur att vi fick det! Sen ska man försöka få med sig barn och full bricka, hämta dricka, betala, lämna henne vid bordet för att hämta mer dricka/servetter guuud kom inte och säg att det är picknick i parken att vara på egenhand med småbarn ibland;) Äh en utmaning gör dan! Självklart hälsade vi på syrran på hennes jobb när vi var i krokarna (hon fick dessutom äran att köra hem det vi köpt som vi inte orkade ta på cykeln)!

 mina bikinibyxor har blivit så noppriga i stjärten av allt bryggsittande så jag hade spanat in ett par nya såna 50-talshöga som jag gillar, 1.) dom var på rea 2.) skylten sa köp en styck badreakläder få en på köpet, det blev en fin bikinibh i farten (som jag snabbprovade genomsvett medan barnet rymde ur provhytten när jag var naken) . Skorpan fick ett par höstkängor, 149:- skitbra!

 Skorpan älskar syrrans jobb:)

 På Jula hittade Skorpan denna lilla elbil, hon satte foten på gaspedalen och insåg med ett glädjetjut att hon körde iväg, sen körde hon hela Jula runt i en timme haha. Faktiskt riktigt grym på att svänga var hon. Lätt dagens bästa om du frågar henne.

Vi satte oss på cykeln hem, fyra tramp senare checkade Skorpan ut och sov hela vägen hem i en mycket ergonomisk ställning...



6 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Hahha! Hon är för underbar!

banditgrrrl sa...

Ja, jag är mkt tacksam för Benne, han är underbar!!! Fika i morgon?

Anna sa...

Typans nog åker jag och syrran till gammelmormor i Norrpan med kidsen över dan imorn
kram!

banditgrrrl sa...

En annan dag! :) Kram

Angelica sa...

Alltså Anna, nu verkar jag säkerligen sådär alldeles konstig igen. Men jag är tamme fan KÄR i dig! Så jävla rolig, avslappnad, skön och härlig du är! Det är så befriande att läsa din småbarnsblogg då det är så genuint, ärligt och precis så för oss vanliga dödliga människor ska kunna känna igen oss. TACK!
Och förlåt för att jag är sämsta kommenteraren här... Men jag läser VARJE dag(Och skrattar högt typ till alla inlägg, visar för Jocke och ba "kolla kolla kolla! kolla vad kul!" haha)
Kram

Anna sa...

Angelica!
Jag banne mej kolar vippen av ditt smicker snäll äru!