onsdag 25 juli 2012

[ANNA] onsda

Hola!

Idag har vi spenderat hela lediga dagen vid Rängen med Maria, Vilma, Emil och Jessica. Linus och jag hade med oss en varsin sallad från salladsbaren på mitt jobb, Skorpan stekte jag ett lass plättar till imorse. Givetvis sockerkakan jag bakade igår och en termos kaffe, vad annars! Emil, Linus och Skorpan drog igång ett vattenkrig med Skorpans vattengevär/pumpar. Skorpan är väldigt förtjust i Emil ( Jessica mä vill jag lova!) men just Emil vill hon gärna sitta om det bara går hela tiden;) När vi kom hem på eftermiddagen sprang jag och syrran ner på stan för några snabba ärenden, bland annat hämta ut paraplysulkyn vi beställt, den ska med på Italienresan. Den var så billig (299:- inklusive frakt) så det var värt att slå till kände vi. Om Skorpan blir trött på flygplatsen kan hon sitta i vagnen och slagga, det finns en korg under den att lasta av lite prylar i, den har ordenligt bälte/sele (alla som har en 2-åring vet ju att man gärna vill att dom sitter fast i stora folksamlingar ibland;)), väger 5kg och går att fälla ihop så den blir skitsmidigt liten.

testvända!

 Nu ska jag fortsätta sy! Skorpan sover och Linus är hos Viktor. Imorn eftermiddag, när jag jobbat, är det dags för detta i år igen, hur liten är inte Skorpan på bildern, hon ser ut som Stina på Saltkråkan med frisyren, sötnöt! Bilder från dagens bad kommer sen!

Inga kommentarer: