söndag 8 juli 2012

[ANNA] en dag i Mjölet

                                            1.                                                       2.

                                              3.                                                        4.


1. I entrén på Mjölby simhall. Vi hade superkul, typ 2 familjer till i hela simhallen, lugnt och skönt.

2. När vi blev hungriga åkte vi bort till McDonalds, Skorpan åt osaltade pommes och en fiskburgare (obs fiskpinnar och macka om du frågar henne). OMG sen jag börja äta kött är ju Donken mycket mycket godare vill jag lova! Ser ni den rosa träningsoverallsbrallan uppe till höger? Visst serni en känd ung bloggerska från hufvudstaden. Det ni! Hon var supergullig och erbjöd Skorpan att klappa hennes hund. Nej det var inte Kissie-skatan det var....hon hära. Typ yngst med dyrast garderob i Sverige men så äger ju hennes mor en flådig klädbutik.

3. Skorpan fick ballonger. Jag vill ofta var lika gammal som Skorpan, ja eller barn överhuvudtaget. Skorpan blev överlycklig över 2 ballonger och ställde sig på bänken och dansade. Tänk om det där, den simpla kravlösa lyckan och spärren för vad som är "socialt accepterat" aldrig försvann. Skorpan kan fisa högt tycka det är svinkul och ropa: jag pruttade, hörde du? samtidigt som hon kiknar av skratt mitt på stan. Eller börja dansa och sjunga av lyckan jag fick en kula glass i en liten bägare. Tänk om alla vi vuxna skulle fortsätta bete oss så. Säg inte att vardagen inte skulle vara aprolig då!

4. Efter McDonalds ville jag och Linus ha kaffe, kön på Donken var alltför lång (McDonalds i Mjölby hörni, där är man aldrig själv ni!) Så vi åkte in till Mjölby city och gick till café Gusto och delade på en bit kladdkaka. Gusto var det ENDA som var öppet (förutom en kiosk typ) fan jag trodde vinden vänt i Mjölet. Nä.



Inga kommentarer: