lördag 16 april 2011

[ANNA] Vårstädning!

Skorpan har sovit hela långa sköna nätter i över en vecka nu, hon går och lägger sig vid 19:45-20 och vaknar runt  07:30-08. Jajemänsan himmelriket är vad det är! Så om Linus och jag sitter uppe och ugglar till halv tolv, så har vi ändå fått sova Å T T A timmar sen. Ja eller förutsatt att inte jag ska upp 05:30 dan efter men ändå! Jag blir helt euforisk bara jag skriver det.

Fyllda av energi har vi inte legat på latsidan här minsann. Efter frukosten drog vi igång dammsugaren och sedan moppades golv. En paus och en promenad. Hem igen, Skorpan tog en lur medan jag och Linus fortsatte med vårstädningen. Arbetsfördelning, Linus; tvättstugan-tvätta köksmatta/gardiner/dukar/kläder/duschdraperi och städa badrummet. Anna; gav sig i kast med fönsterputsning. Inte helt jävla lätt våra fönster är från ca när glaset uppfanns. Svingamla, repiga och karmarna faller i smulor när man rör dom. MEN resultatet blev ändå strålande! Ska det va ska det va ordentligt! Vi har en lista med små och stora projekt som ligger, nu kan vi bocka av några. I eftermiddag kan vi även bocka av invändig städning av bilen samt sommardäck (vi kör dock dubbfria vinterdäck).

Nu ni nu har vi förtjänat Forsbergs tokgoda caesarsallad till lunch! Hej på er!

Inga kommentarer: