torsdag 14 april 2011

[ANNA] Torsdag vetni.

Nyss hemkommen från ett 6:45-14pass och veckohandling på en timme. Nu varvar jag ner med kaffe macka, bildredigerande man och sovande dotter, finfint! Skorpan har kommit igenom en rejäl tandsprickningsvända, familjen som varit en anings prövade är numera vid strålande mod. Det var en kämpig en det här, varade i nån vecka, mycket gnäll, gråt dålig sömn (en dag av matvägran, har aldrig hänt förut) och ett par dagar hög feber. När man tittar i hennes mun så är det små vita tandprickar på en massa ställen.

Vi har ju länge läst sagor för Skorpan och nu på senare tid kryper hon och hämtar en bok som hon dumpar i ens knä och sedan sträcker sig för att få komma upp och sitta i knät. Första gången blev jag nästan gråtfärdig, så fint, hon vill verkligen sitta nära och lyssna titta och vända blad. Jag trodde det skulle dröja längre innan barn tyckte sånt var intressant. Minns själv hur jag på mellanstadiet slukade böcker, jag var helt boktokig! Läste alla Kitty detektivböckerna och alla Fem-gänget, Narnia mm. Vilken underbar värld som finns i böcker, hoppas Skorpan kommer upptäcka den och älska den som jag!

Linus och Skorpan gjorde studiebesök i Domkyrkan när jag jobbade idag, det är så himla kul och komma hem och höra vad dom hittat på. Visst helst av allt vill jag ju följa med, men jag blir så imponerad av Linus påhittighet. Han vill verkligen inte sitta hemma utan aktiverar Skorpan för fullt. Igår var det Barnens dag på biblioteket, då var dom där och Skorpan kröp runt för fullt och utforskade. Idag kröp hon fritt i väldiga Domkyrkan, hur spännande som helst! Linus passade på att praktisera sin fotohobby och tog ett par riktigt fin bilder, spana in HÄR.

DET HÄR är väl ändå strålande nyheter!!! Äntligen händer det lite i den sega könsrollssmeten. Fram för föräldralediga pappor heja heja! Ni har allt att vinna som familj, för era barns skull och framför allt för eran egen skull också och den närheten till erat barn ni skapar. Guld är vad det är!

Inga kommentarer: