onsdag 13 april 2011

[ANNA] En onsdag som idag.

Idag hade jag sovmorgon till klockan 7 (hurra!) då jag stigit upp 05:30 alltför mycket på sista tiden så var det helt underbart. Jag drog mig en stund med Linus i sängen, gick upp och sminkade mig, när jag kom ut från badrummet väntade tända ljus och dukat frukostbord, Skorpan sov fortfarande när jag åkte vid 07:40. Det var en underbar start på dagen att äta frukost på tu man hand i lugn och ro. Mer stressad blev jag dock när jag satt mig i bilen, innerstadstrafiken innan 8 är helvetet på jorden. Helvetet på jorden med hormonstinna gaseller som skuttar rakt ut i trafiken och kryssar mellan bilarna. Jag pratar om eleverna i närheten av gymnasieskolorna som nyss gått av sin skolbuss. Genomsvett tvärbromsar jag gång på gång, bilar är hårda människor är mjuka P L E A S E be careful. Dessutom hamnade jag ett par bilar bakom en taxi vid ett rödljus (taxin stod längst fram) som skulle svänga vänster och placerade sig som ett praktarsle så INGEN annan kunde köra förbi, utan nä när han väl kom iväg slog det om till rött för oss bakom. Tillstånd i en mörkblå Peugeot; skogstokig slå på ratten skrika könsord. Älskar att vi dock har en sports edition så man kan rivstarta och gasa iväg, lämna sölpottorna som en prick bakom sig. Jag drömmer om att vi köper en ännu snabbare bil, 0-100 på 2 sek nu pratar vi. Vaknar ju rätt snabbt ur dagdrömmarna varje gång, just det innerstan och hastighetsgränser var det ja. Jag har inget, absolut inget tålamod med söliga självupptagna idioter i trafiken,i mitt huvud radar jag upp dom och skjuter dom en efter en.

Jobbet gick i rasande fart, efter lunch tog jag tag i något välbehövligt, en massa papper och pärmar med redovisning packades i kartonger som ska arkiveras. Från och med imorn belamrar det inte mer det redan trånga kontoret utan får sin egen plats. När jag var klar med packandet så var det dags för personalmöte. Efter jobbet var jag hembjuden på kaffe hemma hos Malin, jag var familjelös och kunde därför sitta länge och njuta en stund av kaffe och marängswiss, få koncentrera mig på att prata och lyssna. Det var en mycket fin ladda-batterierna-stund som jag tackar såväl Malin som min familj för! Att dessutom därefter komma hem till ett dukat middagsbord med lasagne, sallad och ett glas rött, jaaa ni sämre kan det va!

Inga kommentarer: