tisdag 5 april 2011

[ANNA] Jaha och ni bloggläsare ska ju få ert..

Denna mötenas och bilhämtar-dag dränerade mig totalt, jag har i skrivandets stund slängt upp fötterna på soffbordet och har ett iskallt glas vitt vin brevid dom. Välbehövligt. Fyrtio minuter in på ledarskapscoachningen hade konsulten "knäckt" mig. Han läste mig och mina svagheter som en öppen bok och tryckte på ömmande punkter, i all välmening. Det var ett känslomässigt maraton, efter detta möte tog jag en tjugominuters lunch sen brände jag på med det personalmöte jag skulle hålla i. När det var avklarat hade Linus skickat ett sms att jag skulle möta upp dom på Appelskogs för att hämta vår lagade bil. Linus och Skorpan hade fått med sig Viktor på en promenad ut till Tornby. Vi hämtade glada i hågen ut vår bil och betalade den ynka tusenlapp det kostade, glädjen skulle visa sig ytterst kortvarig. Vi svängde ut med våra bilar, Linus först och sedan jag i mina föräldrars bil som vi nu skulle åka hem till dom och lämna. Jag hade fullt sjå att haka på Linus racerbil, insikten om att jag fortfarande har prövotid ökade avståndet mellan våra bilar...Nu skulle vi ju dock bara hinna till Åleryd innan vår nylagade bil brakar ihop igen, inte sant tänker vi, bara att vända och köra ut f*ttl*der-bilen till Appelskogs igen. Viktor och Linus var snälla nog att ombesörja detta, Skorpan och jag lämnades av för mellis/blöjbyte. Tack Viktor du är ju ändå killen hela dan!

Kvällen har tillbringats med lekdate hemma hos oss med Maria&Vilma. Imorn är jag ledig, sen kör jag torsd-sönd på jobbet.


 Skorpan nyuppstigen efter eftermiddagslur, jag stjäl nappen och försöker snika till mig en puss, nä den fick apan istället. Skorpan är lite kär i Apansson han får massor pussar varje dag, urgulligt!

Inga kommentarer: