tisdag 19 april 2011

[ANNA] En soliga dag som denna..

Usch idag var det en rätt kämpig dag på jobbet, känner mig rätt nedgången. Ont typ överallt, i axlarna, ena armen kan jag inte lyfta (jävla fönsterputsning), ont magen större delen av dagen(skitdumma stressmage) och ovanpå det sov jag kass natten som var. Men men inte mycket att tjuta över, det är rätt mycket bita ihop sen man blev förälder, eller snarare allt som oftast. Det går inte att lägga sig ner och tjuta, JAG är sekundär. Dock känns det ju mycket bättre av att sitta ner och prata lite allmänt med Linus över en kopp kaffe, vi hann även med en tur på stan i solen när jag kom hem från jobbet!

 Den hära lilla grynkorven gör ju att man blir helt varm i magen av att bara titta på henne! Dagens våriga Skorpa sportar en turkos solhatt semlebody och hängslebraxor! Sekunderna efter kortet stoppar hon in sitt lilla smala finger så långt hon bara kan i näsan och gräver ut en snorklutt och halva hjärna...aaah blir man inte alldeles mallig eller??

 Dagens morsa, blå chinos och en topp från Indiska. Jaaa ni hur många folkloreblusar har jag?? Inte många nog. Jag knarkar broderade blomblusar och dalahättor till bebisar. Jag ser en framtid i Dalarna, hela familjen i små rosiga hättor handmjölkandes getter vid nån gärdsgård vid Siljans strand, va tror ni?

5 kommentarer:

Lisa sa...

Jaa.. Kanske blir du granne med Linda ;-)

Anonym sa...

vart hittar du alla rara små mössor till flickebarnet?? så fina! /Sofia Almamamman

Anna sa...

Lisa:
Jajemän;)

Sofia:
Denna dära på bilden är en helt vanlig Lindex, rosmössorna är hårt detektivande nätletande:)

Linda sa...

men hörru, så där lever ju jag nu, mjölkar kossorna vid gärsgår´n vi sjön... har du kollat lite för mycket i turistbroschyrer Anna?
en sån turkos solhatt, ja tack. letat solhatt men inte hittat nån H kan ha..... perfekt med snöre under hakan. så sitter den kanske kvar också. får kolla in Lindex alltså. för blommig dalahätta ska han då inte ha ;)
Kram
Tror du kan behöva en bamsekram!

Anna sa...

Hahaha jag dagdrömmer om en perfekt kurbitsmiljö;) Himla tur att jag inte kommer i närheten av Hampus då skulle jag lätt trycka på´n en dalahätta;) Bästa med solhatten är att den sitter som en smäck efter två slit i mössan inser dom att den sitter FAST bara att lägga ner haha, skyddade jättbra mot sol i ögonen också vilket mitt barn HATAR!
TACK Linda!