måndag 25 april 2011

[ANNA] Äntligen!

nä det är inte dags för Nobelpriset i litteratur utan påskhelgen är slut! Himla fint nu ska jag vara ledig, jag jobbar bara torsdag annars är det löst och ledigt till måndag så att säga. Då drar det igång med dunder och brak en lång tuff jobbvecka samt att jag ska lära upp en kollega på mina arbetsuppgifter, men hörni det tar vi då. NU fokus på att varva ner och spendera massor tid med min familj, det och ett litet handarbetesprojekt jag dragit igång( det är som meditation för mig och nu var det alltför länge sen sist, måste vara innan Skorpan föddes).

När jag åkte från jobbet idag och ringde min familj för att se var dom höll hus, visade det sig att dom hängde i Trädgårdsföreningen. Så jag parkerade, hade fått order att hämta med mig lite mellis och dricka sen mötte jag upp dom. Linus, Skorpan, Vilma och Maria satt och lekte på en filt i skuggan. Himla smidigt är det nu när man kan ge Skorpan en banan till mellis som hon äter för egen hand. Hon älskar att äta själv, tror hon känner sig stor och duktig. Maria&Markus var barnvakt åt Skorpan en liten stund på dan medans Linus hjälpte Mattias att fota Mattias bil. Himla fint med barnvakter som har "allt" hemma så man i princip bara kan hiva in sin lilla ögonsten, i trappuppgången brevid dessutom!

I skrivandets stund har Linus och jag druckit kaffe och käkat knäckemackor(lätt bästa kombon när man tydligen gått och blivit fet och skippar fikabrödet...) Skorpan har precis vaknat och nu är det dags att ta dag i förkvällens bestyr som att gå till kvarters-ICA´t och köpa bananer&yoghurt, förbereda kvällsmat, bada Skorpan mm...

Hej så länge! Hörs sen..

Inga kommentarer: