söndag 3 april 2011

[ANNA] Söndag-möjligheternas dag!

Idag är vi en smula trötta, Skorpan var lite ledsen till och från i natt, verkar som hon drömde. Som sagt det är ju inte alltid flaggan är i topp sen småbarnsförälderslitet drog igång. Slit är det väl absolut inte jämt men sliten är man. Vi har valt att lägga ribban högt här hemma, är man äckligt positiv kan man ju inte låta bli att hålla sig för skratt, från och med nu ser vi allt som en möjlighet. Linus han är inte dum han, imorse när han vaknade valde han att se nattens sömnproblem istället som en möjlighet att han fick vara vaken med sitt barn i natt, och en möjlighet att få vara trött på dagen idag. Ja ni ser. Familjen Forsberg byter namn till Törnblom och kommer snart att se störande många möjligheter i din närhet!

I övrigt har förmiddagen bjudit på en tur till biblioteket, vi spanade på helikopteruppvisningen vid Länstyrelsen och sedan på kön till Idoluttagningen. Väl hemma igen fick Skorpan lite lunch, sen hjälpte hon till att vispa lite smet till mitt kakbak. Skorpan är en hejare på att vispa! Nu sover hon sött och jag och Linus ska käka lite svampsoppa till lunch. Sen dyker Vilma upp här och vi ska barnvakta henne under eftermiddagen. Härligt att känna på tvåbarnsfamiljeliv. Tror vi. Ja eller vilken MÖJLIGHET!

 Jag veeeet jag är skitsnygg. Känner ni Skänningemarknadvibben? Sicken fräsig vargtröja morsan! Tack. Nu är den ju Linus då. Men så här snygg kan man va, nytvättat hår och leggings som tillbehör. Linus gilla min nya hårdrockslook och hoppas den är en början på nåt nytt. Kanske.

 Skorpan kan minsann själv. Imorse när jag diskade och Linus duschade fick jag en sån där känsla av att nu jävlar är det för tyst för att vara bra. När jag böjer mig för att se in i vardagsrummet står en nöjd Skorpan i sin nya fåtölj, perfekt ju. Man blir ju inget svettig. Sen skulle hon gå ur den också, hon har tydligen iakttagit sina föräldrar när dom på smidigaste sätt tar sig ur en möbel. Nu gjorde hon faktiskt inte bara rackartyg utan hon kröp också och hämtade sin docka och satte sig med den i fåtöljen och pussade den. Lämpligare aktivitet.


Inga kommentarer: