måndag 25 april 2011

[ANNA] Kvällens funderingar...

Efter kvällsmaten och Skorpan somnat gjorde jag en kopp te och satte mig med symaskinen. I den bästa av världar hade jag suttit i vårat stora stenhus(ni vet ett sånt med ett lejon på var sida om trappen) i Loiredalen, alternativt i ett hus med havsutsikt på Österlen i mina Gudrun Sjödénkläder och druckit teét ur min egendrejade kopp. Jag hade dessutom jobbat som skribent med en egen kolumn Men nä i verkligheten får jag sitta i köket i vår takvåningen på s:t Korsgatan och titta ut över innerstans taknockar i vårskymningen, ah vafan det funkar det med. Imorron vaknar jag till en ledig dag, fint som snus! Nu är det dags att stänga av datorn och krypa upp framför Nittileaks med Linus.

 Kvällens aktiviteter / I påskägget från Vilma(vattensprutande djur till badet. / Kan själv!

Inga kommentarer: