söndag 17 april 2011

[ANNA] En dag i solen, samt en nöjd konsumentmamma!

Eftermiddagen tillbringades i Valla och på påskmarknad i Gamla Linköping. Vi har haft en underbar dag i solskenet. Skorpan var modig och klappade djuren, alla djur (inga undantag) sa dock voff.

Ni vet hur man lätt bara tänker på "felköp" och saker man är missnöjd med. Idag insåg jag hur sjukt nöjd jag är än en gång med vår barnvagn. Hade aldrig valt någon annan så här i efterhand. Den är liten, lätt, smidig, framför allt sitter Skorpan jättebra i den! Visst det är en sk cityvagn MEN den rullade supersmidigt i skogsterrängen i Valla. Jag personligen hade aldrig pallat en vagn med oledade hjul (en sk rullande bäddsoffa i smidighetssynpunkt om ni frågar mig). Jag struntar i om ni har en sån vagn och gillar den, jag gör det inte. Så behöver ni inte bli upprörda, smaken som baken mina vänner. Vet inte hur många gånger som man tagit upp Skorpan såväl när hon var liten som nu när hon är stor, för att hon vill bli buren, och med en hand superlätt rullat vagnen och svängt på en femöring. Jag ryser av tanken på när man genomsvett och fullastad med barn på armen ska lyfta barnvagnen lite hela tiden när den ska svänga snävt bara för att hjulen inte snurrar. Finns nog nån förälder där ute som känner igen sig att man kan få kraftigt sammanbrott när "barnsaker" inte funkar smidigt. Kan räcka med att förpackningen med våtservetter är svår att öppna eller att man får med alla på en gång för att man ska börja tjuta om man har en känslig föräldradag ofta i samband med ett surt barn haha. Hur som jag har hur smidigt som helst rullat in i trånga hissar och små utrymmen OCH vi behöver ingen kombi för att få plats med vagnen i bagagen. Vår vagn kommer lätt få tjäna ett eventuellt syskon också, we love it!

Vi brukar ha lite otur med saker vi köper till oss själva men det vi köpt till Skorpan av babysitters, bilbarnstolar och vagn är vi tokigt nöjda med. Det mina vänner det känns som det absolut viktigaste!

Utsikten i backspegeln!


 Spana in buren, man vill ju inte möta djuret som trampade ner buren och rymde..Jurassic Valla..



 En skrattande Skorpan med munnen ful med melon.


Inga kommentarer: