lördag 16 april 2011

[ANNA] Lördagsaktiviteter.

Nya favoritplatsen att blogga på är helt klart köket och köksbordet, så där sitter jag nu. Med en kanna fläderdricka.

Efter lunch tog jag och Skorpan en mycket trevlig fika med Johanna som vi inte sett på alltför länge. Jag gissar på att dom som var tröttast efter fikan var 1. Skorpan (som somna direkt när vi kom hem) 2. Johanna (haha sist vi fikade var Skorpan inte riktigt såååå mycket människa som hon är nu, fröken-brallan-full-med-myror! Jag är ju van vid att fika med en hand och mata barn, se till att barn inte ramlar och slår sig och inte äter farligheter samt leka med dom med andra handen. Samtidigt som jag aktivt lyssnar på mitt sällskap och inte får katarr. Piece of cake vetni, dock svårt att dölja det lätt jagade uttrycket en småbarnsmamma har i ögonen haha. Precis när vi skulle gå tittade även Malin,Mattias och Frida förbi himla kul att träffa så mycket folk på en gång!

Skorpans nya favvoställe, en hylla som står i köket med diverse hushållsapparater(som blendern som numera ligger under hyllan). Hon klättrar upp och sätter sig på hyllplanet sen sitter hon där och leker, tittar man på henne morrar hon och skrattar. Vet inte riktigt men jag tror det är en tigerhylla och inte en hushållapparatshylla som vi tröga vuxna tror det är.

Inga kommentarer: