fredag 5 februari 2010

[ANNA] TGIF!

Thank God It´s Friday! Man behöver inte ha ett månd-fred jobb för att älska fredagar. På fredag kommer Klick med Aftonbladet( i princip det enda man behöver i faktaväg och alla gånger mer trovärdigt än t ex Wikipedia). Dessutom är det På spåret. Bara vädret denna fredag har ju varit underbart i sig! Här hemma är det laddat med wienersemlor kvällen till ära. Wienersemlor är semlor som alltid är goda, aldrig torra och man blir inte kräkmätt av dom. Jag säger try it om du inte gjort det! Idag har jag varit hos frisören och piffat med lite färg och klipp. En liten förlossningspiff kan vi se det som. Hos frisören fick jag en lugn stund med kaffe&skorpor, passade på att läsa förlossningsboken som vi fått hos barnmorskan. På vägen hem gick jag förbi Systemet och köpte en flaska Villa Puccini, ett favoritvin hos Linus. Han har haft en lång jobbvecka med långa pass så det är det minsta han kan få. Det jävligt träliga för min del är ju att karln slocknar framför På Spåret då, men det är smällar man får ta. Apropå alkohol, synen på alkohol och graviditet är ju väldigt olika runt om i världen. Jag skrattade när jag läste det här. Så var det på en restaurang när jag var i Barcelona i höstas. Servitören tittade väldigt frågande på mig när jag tackade nej till ett glas vin med förklaringen; I´m pregnant.

Nu ska jag ta och plocka iordning lite här hemma, imorron blir det tårtkalas!

Inga kommentarer: