torsdag 4 februari 2010

[ANNA] Första dagen på ett nytt liv..

Idag jobbade jag min sista dag på ett drygt halvår framöver. Lite blandade känslor, lite vemodigt och lite läskigt. Jag hade äran att i princip bara sitta och övervaka min ersättare idag. Nu ska jag bara vara ledig, varva ner och vänta på att bebisen behagar komma ut. Och när gör den det? Om en vecka, om tre veckor eller om sex veckor? Hur kommer förlossningsdagen vara? Kaosartad eller lång och segdragen? Sen börjar ett nytt liv, som pappa Linus och mamma Anna.

Efter jobbet svängde jag förbi Ikea för att inhandla lådorna som var slut sist och en ram. Idag var ramen slut. Skit-Ikea! Jag trodde det fanns obegränsat lager av deras prylar, aldrig tidigare varit med om att saker är slut där, och nu två gånger i rad.

Det såg som vanligt finfint ut när vi var hos barnmorskan igår. Bebisen ligger i rätt riktning, huvudet neråt och det har börjat "sätta" sig redan. Det är i sk ruckbart skede, snäppet innan fixerat. Det känns jättebra, jag vill mycket hellre föda "vanligt" än kejsarsnitt. Linus fick känna på bebisens huvud, och för att reda ut vissa missförstånd, från UTSIDAN. Han får ju hemskt gärna känna på det inifrån men det känns som att slemproppen får sitta ett tag till. Efteråt mötte vi upp Viktor, Frida, Emil och Malin på Gyllen caféet. Även lilla Olle med mamma var där. Nedervåningen var jättefint renoverad, men på övervåningen hade tiden stått väldigt stilla om vi säger så. Nu undrar ni säkert hur vi hamna där, det var jag som var sugen på semla.

1 kommentar:

Hanna sa...

...undra själv hur jag och Olle hamna på Gyllen, men jag skyller på tant Elsa ;)