tisdag 23 februari 2010

[ANNA] Hurra bloggen!

Idag har vi äran att gratulera s:t Korsgatan-bloggen på ettårsdagen!
Hipp hipp hurra!

Idag har det urättats rena storverk, med betoning på rena. Gravida kan ju som bekant få lite lustiga idéer för sig. Jag måste ta tag i saker, städa på lite konstiga ställen och så. Idag var det ugnen/spisen som fick sig en rejäl omgång och skiner nu som aldrig förr. Efter det gick jag loss på att avkalka vattenkokaren och kaffebryggaren. Jag använde citronsyra som avkalkningsmedel, kostar en tia och finns i kryddhyllan. Ett par teskedar i en nästan full vattenkokare och sedan bara att koka upp. Det går numera att spegla sig i våran gamla vattenkokare. Kaffebryggaren gjorde jag likadant med, ett par teskedar citronsyra i nån liter vatten och så bryggde jag igenom två sådana vändor. Det får bli dagens husmoderstips! För övrigt så tog vi med Viktor&Frida på storhandling på Maxi i förmiddags. När vi kom hem orkade jag och Linus inte laga lunch utan det fick bli sallad på Cioccolata med kladdkaka till efterrätt. Statusen nu är: riktigt trött Anna som bloggar/läser bloggar och en Linus som spelar Mass Effect uppkrupen i soffan. Ja just det vi har tvättstugan också.

Inga kommentarer: