tisdag 16 februari 2010

[ANNA] Kvällssoffan,

Ligger i soffan och slappar, Linus spelar tv-spel. Snart dags för Halv åtta hos mig. Min mage är stenhård och ser ut som en bergstopp, det är ett fruktansvärt stret och bök där inne. Jag är inte ett dugg förvånad om jag som första kvinna föder genom naveln under kvällen om det fortsätter så här.

dagens prövning;
På väg till barnmorskan i förmiddags kastar Linus en snöboll på mig, i samma ögonblick som jag öppnar min handväska. Snöbollen landar helt sonika i handväskan. Helt fantastiskt. Mitt bland agenda, kamera, Juicy Tube-gloss och mobil. Ibland tror jag inte Linus själv inser hur mycket han förbereder mig för livet som mamma...Efter ett par år med Linus har jag lärt mig att djupandas.

4 kommentarer:

lillasyster sa...

haha, pratar ni med varandra efter dagens snöbollsincident? ;)
puss på dig systeryster

Anna sa...

HAHA jag blir inte ens upprörd längre, när jag får strumpor kastade i nyllet diverse saker skvätta eller blåsta på mig...man vänjer sig.

linus sa...

det var ju skitkul!

banditgrrrl sa...

Hahha! Tack för asgravet! Det behövdes efter den alldeles för seriösa dag jag haft.