fredag 26 februari 2010

[ANNA] God förmiddag bloggen.

Om två veckor har jag varit gift i ett år.
Jag har varit gravid i snart nio månader.
Om tre dagar har jag varit rökfri i ett år och två månader.
Jag har haft körkort i åtta månader.

Det har gått helt galet fort! Jag blir nästan snurrig i huvudet när jag tänker på hur fort ett år passerar. Här hemma drar det sig mot lunch, undra vad Oprah bjuder på för tema idag? Hon har haft en liten Malou von Siwers-svacka känner jag. Det har varit jävligt tårdrypande ett tag nu, var är avsnitten där hon ger bort svindyra grejor till hela publiken osv, dom som gör mig glad?! Jag ska ta mig en liten promenad efter maten om jag vågar mig ut på gatan vill säga. Ni som vet vem vår hyresvärd är blir väl inte helt förvånade över att vi är det enda huset i stan som taket inte är snöröjt på. Varning för ras-skyltarna lyser med sin frånvaro om vi säger så. Hela förmiddagen har helt livsfarliga snösjok och istappar susat ner framför våra fönster. Vad har ni läsare för helgplaner? Min helgagenda är nog så lite som möjligt och kvalitetstid med min man som har jobbat hela veckan. Ryggläge med praliner i soffan, ja så får det bli!

3 kommentarer:

Olles mamma sa...

Hej! Börjar det pirra lite i magen nu??? Olle titta ju ut 4 dagar innan utsatt tid, så jag hann ens inte tänka... Ikväll åker vi till tyskland med våra nya grannar i parhuset och det ska bli ganska skönt med en barnfri helg!!! (Låter kanske dumt men det behövs ibland) Lite kämpigt dock då det är första gången han ska vara borta 2 hela nätter! Vilken tur vi fått med våra nya grannar, vi har fått två bra vänner och Olle har fått två nya kompisar Ella och Tage... Tänker på dej nu när det närmar sig, vet hur det känns! Kollar bloggen varje dag ifall du har skrivit något, annars kan du ju vara på BB!!! Hör av dig så fort du har klämt fram den lilla så vi kan andas ut här hemma! Massa kramar från oss

Anna sa...

Vad kul att ni trivs så pass bra med era nya grannar! Ja, jag ska villigt erkänna att jag tänker mycket på NÄR det blir, man har ju ingen aning om det är 4 dagar eller 14 dagar kvar liksom. Det är fler med er som undrar om jag föder när bloggen inte är uppdaterad har jag förstått;) Så därför bloggar jag nästan bara ibland för att lugna folket:)
Kramar tillbaka!

Anette sa...

Grattis till alla fyra grejerna! Bra kämpat ;)