torsdag 18 februari 2010

[ANNA] Horisontell bloggning.

Utfläkt i sängen i sängen, känner mig som ett stort blåmärke från naveln o neråt. Jag har hjälpt syrran att handla lite schyssta gravidkläder sen fikade jag och diskuterade livet med Johanna. Under morgondagens tur på stan ska det nog införskaffas lite mandelolja från apoteket, det är väl med bristningar i muffen som dom på magen händer det så händer det. Men vafan har jag inte fått några på magen så ska jag göra mitt bästa för att undvika dom andra med. På jobbfronten har det hänt lite nytt, jag har fått en ny chef. Ska bli jättekul, jag har känt/arbetat i över tolv år med kvinnan ifråga redan så det är inga konstigheter. Men lite trist är det att inte få vara med från uppstarten liksom. I övrigt har noterat en ökning av bloggbesökare med nästan 20st de senaste tre dagarna. Inte utan att jag blir nyfiken på vilka de är och hur de hittade hit!


En solklar favorit. Fick låna min jobbarkompis Elins under Barcelonaresan i höstas, sen var jag fast. Hållbara lockar, hela håret kirrat på tjuge min.

10 kommentarer:

Johanna sa...

Ja jag är då inte ny iaf!
Komiskt nog läser jag det här inlägget i en vila armarna-paus från anavändandet av min tång! De är en gudsgåva.

Den gravida lillasystern sa...

Tack som rackarns för hjälpen syrran!
Tur jag har dig som kan ge mig råd och tips och hitta snygga gravidkläder. Även om vi ser likadana ut, men jag kan la inte rå för att du har så bra smak ;) haha
Puss på dig

Anna sa...

Johanna: Haha ja man får ta sina micropauser annars blir det lätt mjölksyra;)

Syrran: Jag är ju född shoppare vad kan jag säga;) nävars det är ju bara kul att kunna dela med sig när man nyligen letat själv:)

sofie. sa...

vad är det där för en tång?? den ser livsfarlig ut... och jag gillar det! (nu när jag bor själv måste jag tydligen oxå locka mitt hår själv, och skulle behöva införskaffa någon ny tång):D

kram kram sofie.

Anna sa...

Sofie!
Det är en OBH Nordica 5838 Artist Wave, helt grym vågtång, går att hitta för 300:- på typ Elgiganten/ICA Maxi osv..Det som är så piffigt tycker jag är att den lockar ett brett parti åt gången och att om man sätter upp håret i typ en knut så ser det lite så 20-tal/lagda lockar ut.
kram på dig bruden!

Anette sa...

Aha, var det den som gav dig de fina lockarna?! Kanske något jag ska skaffa också ;)

Anna sa...

Anette:
Jajemänsan, jag gillarn som bara den, just för att man inte behöver massa tid och tålamod:)

Mina sa...

Hoppas jag inte ger dig falska förhoppningar, men blåmärkeskänslan i magen låter som att förlossing är riktigt nära! Så kändes det för mig i alla fall. Det var även känslan i magen mellan värkarna tyckte jag. Snart får du uppleva något av det häftigaste man kan göra, jag är nästan lite avundssjuk! (fast jag kanske är lite knäpp som tänker så...) Lycka till!

Anna sa...

Shit hihi, nävars är det falska förhoppningar så gör det inget det heller:) den kommer när den kommer:)Men jag är glad att du ser det som något av det häftigaste man kan uppleva, det är min inställning till det med!
kramar!

Cornelia! sa...

Hej Hopp Anna!
Dehär e Cornelia från Sthlm, o jag spanar in din blogg, Johanna berättar ju att ni ska ha liten bäbis o de e spännande o mysigt att läsa! Blir med så sugen, men först ska vi gifta oss jag o Gustaf =)
Stort Lycka Till med allt så kanske man springer på dej o den lille på stan i vår =)
Kram på dej!