lördag 13 februari 2010

[ANNA] Lördag!

Jaa ni vad är nytt på fronten? Jag sov som en prinsessa natten som var, var uppe och kissade EN gång, inte ens hungrig. Vaknade synnerligen utvilad. Lunchen blev baugette på Cioccolata för Forsbergs. Sen tog vi en sväng på stan, jag hittade en jättefin klänning på H&M. Som jag lyckades motivera att köpa med; om jag ammar precis innan jag tar på mig den får säääkert brösten plats. Jag har ju världens bästa man som köper den motiveringen, eller så är jag världsklass på att sälja in bra idéer. På stan sprang vi in i Malin&Matte som också lördagsshoppade, Malin hade slagit till på en mycket piffig handväska. Som matchade hennes snygga handskar om man drog dom snabbt förbi handväskan. Hon hade dessutom tjänat 300spänn när hon köpte handväskan för den var på rea. Kvinnligt logiskt resonemang när det är som bäst! By the way, är det någon som varit på Systembolaget en lördag? När vi behöver något därifrån fixar vi det alltid en vardag mitt på dagen. Vi chockades av en kö som sträckte sig från entrén till den där märkliga fontän-statyn av stenblock utanför Intersport. Eller var det nåt slags 2för1-erbjudande just idag? På vägen hem från stan köpte vi med oss wienersemlor från Linds som ny står och lockar i kylskåpet. Eftermiddagen bjöd på squash för Linus del(det gick tydligen riktigt bra den här gången, ryktet säger att det var för att Viktor endast ätit en apelsin innan). För min del blev det en kopp kaffe på Fräcka med Johanna. Vi försökte locka dit Frida på vägen hem från hennes jobb också. Men Johannas sms var tydligen lite för kryptiskt för Frida, och hon valde att tro att Johanna var full och svamlade istället. Varpå Frida gick raka vägen hem från jobbet.



Den nya klänningen. Mönstret känns vintage och materialet är lyxigt silkigt. Blir superfin med vita pärlor och min skepparkavaj á la Busnel till!

1 kommentar:

frida sa...

äh, jag var helt enkelt bara korkad. let's leave it at that.