tisdag 2 februari 2010

[ANNA] Igårkväll!

Igår blev jag riktigt överraskad! Jag trodde det bara vara jag och Linus som skulle gå ut och äta. Men på Afrodite väntade ett kärt och härligt gäng, eftersom jag är kvinna, 30 och gravid så började jag grina. Jag fick jättefina presenter som en Smålandskasse från Svenskt Tenn och en presentkort på lyx hos Nettans hudvård, som om inte det var mer än man kunde önska sig så bjöd dom på mat också!! Jag är världens lyckligaste kvinna. Om det var sista gången jag åt på restaurang på ett tag framöver eller fick något till bara mig själv så var det oslagbart! Jag kände mig som ett riktigt speciellt födelsedagsbarn när personalen t om bjöd mig på efterrätt med tomtebloss. Min syster och hennes Mackan var också där men fotade och fastnade därmed inte själva på bild.

fotograf min syster

Idag jobbade jag mitt näst sista pass på jobbet. Känns vemodigt och lite tomt redan. Jag kommer att sakna mina jobbarkompisar och mina arbetsuppgifter. Jag trivs och tycker att mitt jobb är riktigt kul (med undantag för någon gång ibland när det är lite för stressigt/problemen hopar sig). Efter jobbet mötte jag Johanna, vi debatterade livligt hur läskigt/äckligt sjukhuset är över en lunch och kaffe. Det är nästan mitt största problem med förlossningen, helt ärligt. Jag måste ligga i sjukhuslakan som gud vet vem som haft innan OCH använda toaletten där! Förmodligen sova över också, och säkerligen i ett delat rum och utan Linus. Ja, jag vet att lakanen är tvättade i typ 200 grader och att det är städat. Men det räcker inte på ett sjukhus, jag behöver ha nya grejor. Usch jag föder hellre i skogen, eller möjligen Cedars Sinai *. Sjukhus är fulla av människor med läskiga smittor och alla ytor är infekterade. Kvittar vad ni säger. Så är det.


* Cedars Sinai är det flashiga sjukhuset i LA som alla kändisar föder på, i rum med vita liljor och lakan av egyptisk bomull. Ett värdigt sjukhus med andra ord.

1 kommentar:

Maria sa...

Men nu tror jag väl ändå att du glömde vår tulpanbukett ;) haha...Det kommer en liten present på söndag....det kommer mera *tralala*
Håller med dig, den dagen det är min tur o föda så kommer jag fasiken o ta med mig en rattmuff eller liknade att lägga på toasitsen när jag ska kissa,...eeuuh, för offentliga toaletter :P
Puss