måndag 8 februari 2010

[ANNA] Fylla tretti, jag rekomenderart!

Idag var första dagen på min "mammaledighet", första dagen som jag egentligen skulle ha jobbat. Jag vaknade när Linus väckarklocka ringde, 06:00. Sen kunde jag inte somna om för att jag var vrålhungrig och kissnödig(som vanligt alltså). Så idag hann jag med två frukostar innan lunchen. Idag blev jag firad igen! Johanna och Frida bjöd på lunch på China och jag fick ett mycket stort och väldans fint paket. Nämligen den stora Brio-taxen! Jag vet inte vem som kommer leka mest med den, jag och Linus eller barnet. Vi har iallafall redan dragit runt den i lägenheten, den är skitrolig och framför allt snygg! Fylla tretti är världsklass! I lördags var Linus familj och våra vänner här och åt tårta, av Linus familj fick jag cykelbidrag. Igår var min familj här och jag fick ännu mer cykelbidrag, så nu ska jag slå till på en riktigt fin vrålåkarhoj! Självklart med en barnstol så jag och knodden kan susa fram när han/hon blivit tillräckligt stor. Förutom cykelbidrag och fina blommor fick jag ett presentkort på sminkning på Make up Store av syrran&Mackan.

På vägen hem från stan idag så tittade jag, Frida&Johanna in hos Henric på Make up Store för att uppdatera mig lite, var jättelänge sen jag var där sist. Henric peppade på kommande "Fifties-kollektionen" han vet att jag älskar femtiotal. Så jag ska nog slå till på en femtiotalssminkning hos honom framöver. Han är så snäll och öste komplimanger om hur jag var så fint gravid och inte det minsta svullen. Han erbjöd sig också att fiffa till mig lite uppe på förlossningen, så att jag bara ser lite lätt rosig ut och inte för blank efter ansträngningen. Och även bebisen då, om hudfärgen är lite kass enligt Apgarskalan. Man tror inte det när man ser honom, men den mannen har sjukt kul och sarkastisk humor.


Visst är den maffig tulpanbuketten från min syster!

Inga kommentarer: