söndag 21 februari 2010

[ANNA] Landet Brunsås!

Såg nyss reprisen av senaste avsnittet av Landet Brunsås, Maten&Kapitalet. Jag tycker det tokintressant med kunders beteende i butik. Så kallade kundvarv, hur man skapar en låg prisupplevelse för kunder så de handlar mer. Ja helt enkelt hur man kränger varor! Ni skulle bara veta hur inrutade kunders beteende är, när på dygnet olika kunder handlar och hur dom handlar. Och hur den samma statistiken rullar på år efter år och gör att man kan planera inköp och bemanning efter den. Det bor nog en Ferrarisuktande wannabe ICA-handlare i mig;) Nävars, jag har sett på nära håll hur galet hårt slit det är bakom en gigantisk ICA-butik. Handlaren/butikschefen är väl värda sina löner. Jag trivs så bra med det jag gör!

Min status: Jag rör mig sjukt långsamt och osmidigt. Magen är stenhård mest hela tiden sedan ett par tre dagar tillbaka. Helt plötsligt hugger det till, drar/strålar på punkter jag inte visste att jag hade. Livmodern krampar och drar ihop sig, den övar för fullt. Men jag är vid gott mod än så länge, det känns helt okej faktiskt.

Barnrummet igårkväll/idag. Insnöat här uppe i takvåningen minst sagt.

Inga kommentarer: