måndag 15 februari 2010

[ANNA] Nyhetsdyk..

Två saker fångade min uppmärksamhet extra länge i dagens nyhetsflöde;

Ett

Missförstå mig inte, händelsen i sig är tragisk. Men hur klyschigt får det bli?! Jag trodde att det bara funkade så på tv. Fast jag har bara hört talas om biljardbollar i strumpa innan, men man tager vad man haver. Och hur komiskt är det inte med en vuxen man (säkert tokpumpad och fulltatuerad) som kallar en annan man för Chicken McNuggets? Slutklyschan, trots att flera var flera personer där har ehrm ingen sett något...Jag väntar på en ny rapport från Skänninge anstalten i veckan och då hoppas jag på en tappad tvål i duschrum. Då har jag fått allt bekräftat. Jag har alltid varit lite fascinerad av fängelser och interner. Sökte faktiskt jobb på Roxtuna anstalten i nåt plötsligt infall, för en herrans massa år sen och hade fått det om jag inte var för ung. Jag tror att mina utsikter om jag ev skulle bli intern skulle vara ganska okej, jag vet hur det funkar...know what I´m sayi´n ;)

Två

Danskarna är ju som bekant lite mer frisinnade än vanligt folk på alla sätt och vis. När jag bodde ett par nätter i kollektiv på Norrebro för en tio år sedan slogs jag av att man fick röka på H&M. Men till artikeln, jag har pratat med två olika människor om den idag. Frågan som ingen kan besvara åt mig är; var köper kliniken sitt heroin? För det är väl fortfarande olagligt att tillverka, och landstinget kan ju inte gärna köpa det på t ex faktura av en langare? Hur funkar det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

heroinen köps från schweiz! :)

Anonym sa...

heroinET ska det självklart stå. haha.

Anna sa...

Jasså där ser man!