fredag 26 februari 2010

[ANNA] God eftermiddag bloggen!

Här hemma är det eftermiddagsfika. En skål frukt, kaffe och Rapport(känns lite pensionärvarning på det va?)


Tog mig ner en vända på stan, det tog sin stund i mitt vaggande tempo. På stan gick jag in i det trevliga paret Daniel & Mia som hade ledig fredag tillsammans. Jag längtar lite till nästa helg, då har Linus ledigt fred-sönd. Vi får väl se om vi "bara" är lediga då, eller kanske t om lediga med barn! Men först den här helgen, då är Linus iallafall ledig lördag&söndag! Jag kom hem från stan med en bukett tulpaner och lite mat. Ett av minusen med att inte jobba längre är att all småhandling sker på Lucullus. Där får du en gurka, en mjölk lite bröd och frukt för 200:- Känslan du får av att bli skinnad, rånbögmördad och våldtagen tar dom faktiskt inget extra för. Nu ska jag diska, och snart dagens höjdpunkt- Linus kommer hem från jobbet!

Förresten min granne och vän Viktor har uttryckt en oro för att Sverige drabbats av nån slags ny istid och att det aldrig kommer bli varmt igen. Idag kändes det som att det skulle vända äntligen. Sen läste jag det här, fan Viktor du har nog rätt ändå...

Inga kommentarer: