tisdag 23 oktober 2012

[ANNA] tisda

en proppmätt fröken tar ett skumbad efter en lång dag på sitt jobb..sen slockna hon på två röda 19:03

Jaa ni. Imorse vaknade jag efter en natt av sporadisk sömn, jag har haft så himla ont i halsen. När klockan ringde imorse kunde jag inte öppna ögonen. Nä för se då hade fru Forsberg fått ögoninflammation. Varförjävlainte liksom. Jag valde att ligga still en stund och känna om jag ändå finge dö...iallafall en stund. Sen insåg jag att jag är 1.) vuxen 2.) har ett barn 3.) ett jobb att ta ansvar för så det var bara att masa sig upp och badda ögonen med ljumma bomullstussar tills dom gick att öppna. Framåtanda Vetlanda morsan! Skippade mascaran (och slängde den dessutom) kul att åka till sitt jobb där man möter typ 1000 pers i timmen känns det som, UTAN mascara. Ingen jävla värdighet i det. Alls. Så hela dan har jag sett ut som en förkyld rumpnisse med zombieögon.

Varenda hål i ansiktet är ju helt infekterat. På riktigt det är ju inte lite förkylningsbaciller man får hem från förskolan det är ju biokemiska vapen, skulle lätt kunna utplåna all livsform på en hel kontinent.

Efter en totalt utplånande arbetsdag svängde jag in på Skorpis förskola (där hon varit 07-17 idag). Rapporten från fröken löd, slagit upp förra veckans krigsskada i läppen igen och blivit jagad av två beundrare. Tydligen två jämnåriga grabbar som blivit minst sagt förtjusta i sparven och jagat henne hela dan för att pussa och krama henne. Skorpans karatefeministmorsa hade tyckt att det var mycket mer underhållande om tjejer jagat henne och pussat henne, jag höll den tanken för mig själv...kanske det inte är alla föräldrar och fröknar som förstår det fina och öppensinniga i det.. Skorpan låtsades vara varg i bilen hem och skrek och gormade för full hals. Jag trodde på riktigt det skulle börja rinna blod ur mina öron, lite lätt sjuk och en lång jobbdag i ryggen. Jag bad Skorpan vara tyst för mamma är väldigt trött i huvudet. Skorpan svarade att hon minsann också var väldigt liteglanna trött i sitt huvud, okej touché Skorpan mammas jobbarkompisar har inte betett sig som vilda babianer som dina..men om du slutar gasta så känns det nog bättre för oss båda. Skorpan meddelade att det gjorde väldigt ont i halsen att låta som en varg, bra två goda anledningar för Skorpan att bete sig kristet resten av bilresan. Jag föreslog att hon skulle tänka på vad hon tänkte på en stund, Skorpan satt med en bekymrad min och försökte förstå vad jag menade med det i åtminstone 5 minuter. Så jävla ägd.

När vi kom hem strax efter 17 packade jag upp väskor/påsar, bäddade och diskade till Linus dök upp i hallen med två rykande pizzor. Det är såna hära dagar man äter pizza. 
NU: senaste avsnittet Homeland OCH Walking Dead samt en påse godis och en nyduschad man i pjamas. Million dollar.

Vi har kokat tandborstar, bäddat rent och bytt handdukar två gånger i timmen. Snälla låt oss vara friska i typ en vecka iallafall. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er! Fy f-n rent ut sagt för alla äckliga dagisbakterier... Det blir liiite bättre med tiden (klen tröst jag vet) I skolan verkar den stora plågoanden vara lössen istället - bläää! Vi får typ ett brev i veckan om det... En samlad saneringsdag a la Madicken känns som ett bra förslag här på öarna just nu...

Anna sa...

Tack vännen:)
Känns skönt att det finns en ljusning, för ibland funderar jag på om det är ljuset i tunneln jag ser och vill gå mot det;) Amen fy fan löss och svinkoppor känns så himla ofräscht FAST man vet att det inte har med dålig hygien att göra utan lite vem som kan ha oturen och det smittar lätt. Hahaha yeah go Madicken on it! Nuke ém!
kram och hälsa dina boys