onsdag 17 oktober 2012

[ANNA] dagen i bilder...

 cykeltur till förskolan.. / hemmapyssel efter lunch


sen eftermiddagsbus i kvarteret!




tänk vad mycket roligare det är med en stooor hink än en vanlig liten...


Linus är för lång för att få plats på kort. Till middag åt vi vårt hushålls "minutmat" pizzor på tortillabröd (supergott med tanken på tiden och insatsen) till det slog vi till på ett varsitt litet glas av husets vin (dvs vårat favoritvin i mellanprisklass som oftast finns i vinstället). Skorpan sa säkert tre gånger till Linus hur fin hans tröja är (sötnöt) och bra smak Skorpan! det är nämligen jag som köpt den häromveckan för en billig peng. Gillar gamla skolaffischkänslan på den. Skorpan fastnade inte på bild, hon moffade in pizza så hon hade tomatsås i hela ansiktet och såg lite ut som en isbjörn som kalasat på en säl...fräsch bild ni fick i huvudet va..Efter maten serverades glass (vi kör helgfest ikväll då jag jobbar torsd-tisd) till Skorpans stora lycka. Sen spelade vi ballongspelet, skitkul att kunna spela tillsammans och även den minsta medlemmen kan förstå och vara med! Skorpan är helt haj på det här med min och din tur nu och varför/hur man vinner spelet. Sen är det ju lika mycket jubel åt andra/tredje plats. Jag tänker absolut inte nära en dålig förlorare vid min barm. Uschaaan för vinnarskallar och dåliga förlorare!

2 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Ah... Merlot.... Går till köket på en gång å häller upp ett glas, det förtjänar jag!

Anette sa...

Bild 7 och 12, fiiina!