torsdag 11 oktober 2012

[ANNA] torsda

 fru Forsberg på väg till dagis i eftermiddags. Som man finner mig mest i en bilkö. Tvinnandes hår; hmm vad önskar sig Skorpan i julklapp? impregnerade jag dom där skorna? har vi ägg hemma? hur gammal SER jag ut att vara egentligen? ÄR jag förhållandevis gammal? fan va ont självsprickan gör! nä presentsnöret är nog slut? alltså jag borde tatuera mig? vad ska vi göra på våra lediga dag imorron...? grönt-kör, gaaah rött igen hmm har vi kvälls eller morrontid i tvättstugan imorron, just det beställa mer icakortsansökningar skulle jag göra! fan va långsamt han framför mig kör självdör han eller..?

 hemma och landar med en dagisklädd Skorpan, båda är sjukt kissnödiga som tur är finns ju pottan också, så vi kissar samtidigt på vår aptrånga toalett..

 klär på oss igen, tar en promenad..

..fastnar i 45 (!) minuter på Gyllentorget framför fågelgubbarna, Skorpan var i trans och vägrade gå därifrån. Hon stod där med halvöppen mun, gungandes fram och tillbaka till porlande vattenfall, panflöjter och jojkande. [Sell-out-fågelgubbarna hade plastfjädrar och såg ut att komma från Thailand...] Det uppfattade inte Skorpan som inte slutat prata om fågelgubbarna på hela kvällen.

OH MY! Det HÄR är vinterns kofta. Åh renar åh åh! Fan fan att jag inte kan ha storlek 92/98, jag hade kunnat döda för den här. Då hade jag druckit varm choklad i den med ett sånt där frikyrkligt leende som i Wham´s Last Christmas-video.. Jag får dock glädjas åt att se Sparven i den.

Inga kommentarer: