fredag 5 oktober 2012

[ANNA] freda

Jag smög upp när det var mörkt, Linus och Skorpan fortfarande låg och snusade. Min dag på jobbet var rätt omtumlande. Jag har skrattat massor åt min härliga kollega knäpp-Klara. Som har både tre och fyra gånger under dagen försökt övertyga mig om att vi borde köpa det däringa torpet långtbortutanförcivilisationen. Linus och jag boorde säga upp oss skaffa får, färga batikkläder, skriva krönikor och fota. Alltså fjärde gången kändes inte helt osmart Klara! Sen grät (jag och resten av kollegorna) en skvätt, en kär kollega som jag jobbat med i 15 år ,ska flyga vidare och pröva vingarna i en ny matbutik som öppnar snart. Hennes tomrum kommer kännas vill jag lova, Skorpan älskar henne och ska jämt leta reda på henne när vi handlar.

 Linus jobbar kväll idag så Skorpan var en "kortis" på förskolan. Jag kom mitt i mellisdax, som vanligt, när jag sladdade in med minibilen. Jag blev själv för en kort stund med Skorpans bohem-fröken som delade med sig av sin kärlek till Skorpan. Eller för att citera henne; eran unge är fantastisk, så glad och härlig! Skorpan hade för övrigt gått runt och sagt att hon är 9 år på dagis idag, kanske borde ringa Corren och tala om att äldsta dagisbarnet finns in Östergötland;) Bohem-fröken bumpar upp Skorpan till storabarnen-gruppen så fort det är aktiviteter som funkar för hon tycker att att Skorpan klarar av det språkmässigt, Linus och jag är oerhört tacksamma att dom ger henne den stimulansen.

Väl hemma lämnade vi av våra väskor, bytte kläder (den ena av oss iaf). Jag fick nästan en chock när jag tog av Skorpan jacka och överdragsbyxor hon hade kycklinggryta från topp till tå. Nån måste jag tagit fel på henne och disktrasan och torkat borden med henne...När vi kom hem från stan sprang vi in i grannarna Viktor och Jesper som tippar och gubbfikar på fredagar (visst är dom för söta). Viktor som hade haft tvättstugan erbjöd mig att tvätta (kunde inte kommit lägligare med tanke på hur Skorpan såg ut när jag hämtade henne). När Skorpan och jag var färdiga med tvättstugan fick Jesper nyckel (här i 10b idkar vi grannsämja) vips så hade tre hushåll hunnit tvätta på ett pass!

 på väg till förskolan!


 för tredje gången på två veckor blev vi stannade på stan "åh jag dör vilken underbar mössa din dotter ha" denna gången var det en kvinna i min ålder. Dom andra gångerna har det varit gamla tanter som berättar om hur dom haft såna mössor i sin barndom. Kul när folk vågar komma fram och ge en komplimang. Man blir ju så himla glad! Vet jag själv när jag såg en kvinna med en skitsnygg väska och jag hojtade galet snygg väska till henne när vi passerade varandra, hon blev jätteglad.

 På kvällen ringde det, grannarna saknade gul lök, Skorpan levererade! // På eftermiddagen lekte hon på sitt rum och jag smög på henne när jag hörde henne prata, hon låg på sin säng och pratade om balkonger (?!) med sina gosedjur.

När Skorpan somnat högg jag in på den här chokladasken, OMG hur goda är dom liksom!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Japp de där mössorna är FÖR söta! Hoppas kanske få införskaffa några efter tisdag?♡ Då återkommer jag om tips om vart man hittar dom:)

Familjen Forsberg sa...

I "värsta" fall får du trycka på Elton en;)