torsdag 4 oktober 2012

[ANNA] torsda

just nu i sovrummet framför tv:n;

Känner mig rätt risig, hostig och ont i huvudet. Trött och helt matt i kroppen. Det blir daimglass och färska avsnitt (äntligen!) av en av våra favvoserier! Är inte det bästa medicinen så säg? Jag tände alla ljus på byrån i sovrummet då känns det nästan ännu bättre;) Skorpan är också hostig och wätt snorig, hon var la rätt frisk i 3 dagar nu kör vi nästa. Den här årstiden bara avlöser det varann så är det.

 Efter middagen busade vi med kusinen i kvarterets lekpark. Barnen hoppade i vattenpölar och grävde i sandlådan tills den spännande grävmaskinen [ asså Mackan jag lär mig, hela heter grävmaskin, skopan heter grävskopa; ] fångade deras uppmärksamhet. Hua va fort det blir mörkt på kvällarna nu! På bilden är klockan 18:30 bara. Innan vi gick hem för sagoläsningar och tandborstningar fick vi gå vägen om garaget och tvättplatsen. Barnen behövde bokstavligen spolas av med vattenslang.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vattenslang är bra grejer det!! Och barnen tycker oftast att det är lite kul också :)

Yvvi sa...

Det där med vattenslangen, det var jag :)

anna sa...

Haha precis, dom lekte t om tvätta varann;)

Maria sa...

Kladdet stavas jordnötssmör haha

Anna sa...

Hahaha det såg lite mysko ut;)

Maria sa...

Kladdet stavas jordnötssmör haha