måndag 25 juli 2011

[ANNA] månda kväll

Efter Skorpans mittpådagenlur drog vi till Svartåfors för ett dopp. Vi sket i att vädret inte var jättebra. Alltså det är bara att dra upp trosorna och snyta sig och torka tåren gott folk, det blir ingen jävla sol. Nä det blir det inte. För det ska regna. Varför? Därför. Jag minns en annan sommar, när jag var på lägret (handikappkollot jag jobbade på i Västervik) då regnade det varje dag. En dag var det en stunds uppehåll, solen tittade fram, alla sprang och tog på sig badkläder. Från ingenstans öppnade sig himlen igen, ingen hann i vattnet ens. Alla sprang tillbaka till sin tält. Jag satte mig ensam i min bikini och gummistövlar på uteplatsen och surade, tände en cigg, den slocknade i hällregnet, då började jag gråta. Det gick snabbt över eftersom två lägerdeltagare dök upp bakom mig och skrattade åt min sorgliga uppsyn så dom nästan kissade på sig. Då började jag med skratta. Läger är kul. Fast inte i Norge, ja och inte i Tyskland heller (med det menar jag ingen disrespect).


 Skorpan är så himla liten brevid Linus, och då är ju inte Linus skitlång liksom. För er som inte sett henne live är hon lika lång en smurf (typ 3 äpplen hög) .

Nu ska jag måla naglarna röda, dricka upp mitt rosévin, sy in min loppisfyndklänning och titta på Real Housewives. Kvällen hittills har varit mycket behaglig, säsongsavslut på Mad Men säs.3 och mat från Nangs Kitchen till det. Imorn drar vi till Ödeshög. Hejpåer!

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Men hej! Jo, visst var det jag som knallade vid Svartåfors! Var det ni som kom och gick med barnvagn i skogsbrynet? :)

Anna sa...

Haha ja precis! Bloggosfären vettu, vilken koll man får på folk;) Trevligt att råkas:)