tisdag 5 juli 2011

[ANNA] lite eftermiddagsupdate..

Skorpan ligger och sover middag och drömmer om skalbaggar, fjärilar och blåbär. Himla smidigt det där med att hon sover en gång på dagen numera, då hinner man göra något båda innan och efter lunch. Idag slog vi som sagt till på skogsutflykt efter frukost. Vi packade lite frukt och dricka i min urgamla kånken och drog på oss stövlar och oömma kläder. Den gamla scouten i mig älskar skogen, det är så stillsamt och luktar så gott. Skorpan struttade omkring i sina stövlar, inne i skogen blev hon vansinnig på myggen /det var sjukt mycket mygg) men ute på grusvägarna var det roligare. Där plockade hon upp en skalbagge och inspekterade närmare och plockade lite blommor.

Jag blir så impad av hennes motorik och vad hon förstår, hon sätter utan problem ner sugröret i det lilla hålet i sin festis. Hon förstår och drar i snöret till garageporten så den öppnas. Hon håller sitt tomma jucieglas framför oss och pekar på kylskåpet för att få mer, härmar ord så gott hon kan. Känner igen djur och härmar deras läten. Det är mycket i den där lilla hjärnan inser man. Jag längtar massor till hösten och min föräldraledighet med Skorpan, oj vad vi ska leka och utforska. Det kändes hårt till en början att börja jobba när hon var så liten fortfarande men nu kommer belöningen att få vara hemma igen. MEN först ska vi ha 6 veckors semester tillsammans(med början igår) sen ska jag jobba en månad, SEN!

 Linus kan det där med att fixa fika, kaffe, melon och kakor.

Inga kommentarer: