lördag 2 juli 2011

[ANNA] ett ögonblick fru Forsberg vad säger du..


Om bästa tv-programmen; Leif GW:s brottsprogram, På Spåret. Bästa tv-programmen har dock redan gjorts och setts, vi pratar Superklasse och Big in Japan.

Om  bästa boxarna; Six feet under och Mad Men oslagbara. 

Byter kanal: Two & a half men /förlossningstv ( alltså graviditet och förlossning är livets mirakel och jag börjar böla bara jag tänker på det men nä tack till att se andra föda barn)

Jag är en sucker för: sammetsmjuk merlot, choklad , kanelbullar och frukt (äter all frukt och mängder varje dag).

Om dig som person: lynnig ( älskar och hatar lika snabbt) rolig( sjukt rolig om vi ska vara så, skrattar ofta åt egna skämt) snabbtänkt och ett socialt geni.

Om att vara mamma: jag trodde aldrig att man kunde vara så orolig, så full och av villkorslös kärlek, så trött och så frustrerad ibland på en och samma gång.

Om att skaffa barn: vi kan skapa nytt liv tillsammans kom inte och säg att NÅGOT annat är mäktigare, vi kan tillsammans göra en ny människa som är en liten del var av två människor. Livet ÄR ett mirakel.

Om att föda barn; visst det gjorde förbannat ont, smärta är övergående barn är bestående. Jag gör det igen in a heartbeat. 

Om ditt jobb: ja det är mitt jobb sedan 14 år tillbaka, fattar ni 14 år! Det är väldigt varierande och jag älskar mina arbetsuppgifter och har ett stort gäng härliga jobbarkompisar. Var det det jag skulle bli när jag slutade gymnasiet, nej, jag skulle bli tolk alt krönikör.

Vad önskar du helst av allt: att människorna i mitt hjärta får ett långt och friskt liv, nummer två ett hus, jag vill ha ett HUS goddammit. Inget radhus, inga grannar, maaaassor luft runt huset och en stor trädgård.

Nöjdast med i barnuppfostran hittills: vårat evinnerliga tålamod och lyckan i att Skorpan ”nattar sig själv” inne i sin säng. Tack och god natt sen går Linus och jag och kollar på tv eller nåt, går tillbaka efter nån halvtimme ser så hon somnat och skjuter sedan till dörren.  Det och att hon alltid får äta för egen maskin, det blir ofta jättekladdigt och tar världens tid, det gör verkligen ingenting vilken tidpunkt det än är på dygnet. Bokläsandet, som har gjort att Skorpan älskar böcker och biblioteket. Hon kommer ofta dagtid med en bok och vill sitta i knät och bli läst för. Böcker är oslagbart det bästa sättet att utveckla fantasi och lära sig massor. 

Om tro: Nä jag tror inte på gud, jag är för realistisk för det. Människan har själv helt och hållet ansvar för sina handlingar. Däremot tror jag på karma, på att vara god och göra gott. Människor som är oärliga, falska och elaka får sitt straff om inte för så senare. Alltid.

Om mitt körkort; nyckeln till total frihet och oberoende, jag älskar det! Lite också för att många runt omkring mig trodde att jag aldrig skulle ta körkort.

Om shopping; förut kunde jag inte se en handväska utan att köpa den. Nu är jag en sucker för klänningar/kjolar och accessoarer(halsband, armband&sjalar).

Om beroende; KAFFE (förut drack jag en kopp om dagen) nu tänker jag ofta på kaffe och dricker det desto mer haha. Sen tänker jag inte sticka under stol med att jag dagdrömmer om cigaretter. Det är galet gott att röka. MEN jag föredrar att leva länge och har en helt sinnessjuk karaktär. Jag har börjat en gång och slutat en gång basta med det. 

Om det bästa med sommaren; picknickväska, filt och sjöbad. Mej ser du inte vid någon bassängkant med klorerat vatten oh no! Loppisar I love loppisar! Att fika på gamla konditorier där allt är hembakat, och att säga gå på kondis.

Om musik; Erykah Badu, Stina Nordenstam, Band of Horses, Foo Fighters, Bonnie Prince Billy, Woven Hand. Vi börjar så. Sen älskar jag allt man kan dansa till i princip, vi dansar mycket här hemma hela familjen. 

Om utseende; Jag älskar att piffa, jag mår bra då. Däremot är det inga längre tider ( som förr när man kunde hålla på i timmar med hår och välja kläder). Numera lägger jag en halvtimme om dan alltsomallt på kläder, smink och hår. Fyrtiofem om jag ska på fest. 

Om effektivitet; effektivitet är A och O, jag går nästan igång på det. Planera och optimera. Mitt stora problem är att göra en sak i taget bara.


4 kommentarer:

Klara sa...

Jag tycker att du fortfarande har chans att bli krönikör (som du ville bli en gång i tiden) för dina krönikor skulle bli de bästa och roligaste och mest läsvärde ever. Jag älskar hur du skriver, hur du uttrycker dig och önskar att jag också besatt en sån förmåga. Kram till er

Anna sa...

Klara bästa Klara!
Tack tack för ditt beröm jag blir så glad, kanske kanske kan min dröm gå i uppfyllelse en vacker dag:)
massor kram till dig, jag saknar dig redan!

Angelica sa...

Håller med föregående talare ang. att bli krönikör! :)

Sen måste jag bara säga att jag älskar din ärlighet, att du "blottar" dig utan att gå in på snuskiga detaljer. Att du står för den du är och att man utan att känna dig - diggar dig skarpt! :) Så fortsätt skriv, fortsätt vara den du är och fortsätt göra ett grymt jobb tillsammans med Linus - vad gäller er lille Skorpan!

Anna sa...

Angelica!
Man tackar för dom fina orden:) Hahaha jag får kanske ta och leta upp en tidning som vill ha mig som krönikör;)