måndag 18 juli 2011

[ANNA] Ankdammen.

Vi halade på oss regnkostymerna packade bröd och gick till ankdammen. Skorpan satt i sulkyn så Linus och jag passade på att motionsgå lite, himla skönt! Numera går vi ju mest i Skorpans tempo, jag går fortare på händer än vad hon går, ingen risk att man bränner en kalori eller två.

Skorpan var mycket modig och matade ankorna. Till slut tjuvhöll hon lite väl länge på en brödbit, då knep anden den ur handen och fick med Skorpans finger. Skorpan blev snarare förbannad än rädd. Alla överlevde ingen blodvite.




Skorpan ville handla juice på vägen hem, dock har hon lite väl dyr smak. Endast färskpressat från Brämhult duger.

1 kommentar:

Jessica sa...

Mysigt, jag var barnvakt i torsdags och passade på och åka och mata fåglarna i ankadammen :)

Nej du, jag har ingen mer semester inplanerad än så länge, jag hade v26 bara, tanken är att vi ska åka iväg i slutet av februari på en lite längre resa, men vi får se hur det går med mina ömmande ben först.. :)