tisdag 26 juli 2011

[ANNA] just nu..

Bloggar från en solstol i svärföräldrarnas trädgård. Skorpan sover. Hundarna har fått ett varsitt ben (strategi haha). Linus skjutsar sin mamma till tandläkaren i Gränna och svärfar är på väg hem från jobbet. En stunds ensamhet är mig inte ofta förunnat numera. Men snart tycker jag alla får komma hem så vi kan dricka kaffe, kaffestund är dagens bästa stund.

Skorpan har redan hunnit fribajsa, givetvis på en av sina farföräldrars mattor (var annars när vi är här?). Hon var ute i trädgården och busade när hon plötsligt fick för sig att gå in, ta fram en bok sätta sig på huk och läsa. Sedan gick hon på bajskorven och vidare genom den uppslagna boken ( tackar vi för).

vad gör ni idag då? svara på frågan eller ställ en alldeles egen. ordet är fritt så att säga. jag svarar efter bästa förmåga.

1 kommentar:

Johanna sa...

I dag har jag och Fröken Härke druckit oss lite lagom berusade över lunch och eftermiddag och nu sitter jag och ringer jobbsamatal! ;)