torsdag 3 mars 2011

[ANNA] Vive la France!

Dagen har tillbringats med konferens på morgonen och sedan ett besök på Hamau du Vin, ett vinmuséum i Beaujolais vindistrikt. Det ligger en timme utanför Lyon, det var en fin resa ut på den franska landsbygden. Det ligger nåt sorgset, vackert över den med dess gråa stenhus och murgröna som klättrar i träden där det även växer mistlar. Tyvärr kan jag just nu inte skriva så mycket om studiebesöket(bara att det var förbannat lärorikt och intressant +gott) eftersom några kollegor ska dit om nån vecka.

I skrivandets stund så har jag nyss kommit tillbaka till hotellrummet efter middag på restaurang Le Sud. Jag levererade en påse med lite mat till min sjuka roomie, Jenny, som mår lite bättre nu. Stackarn har åkt på nån rejäl magsjuka( urk) precis som en annan kollega för ett dygn sen...anar jag epedemi? Fy för jävla tusan hoppas jag inte, min roomie dessutom!


 Vinprovning.

Massa vin / morgonvy från hotellfönstret.


Förövrigt slog vi våra geniala huvuden ihop, jag, Sofie & Robban och myntade en ny slogan till Maxis bageri. Vad sägs om -"Råg i ryggen, kli i stjärten och säd i pungen" ?

Inga kommentarer: