onsdag 30 mars 2011

[ANNA] My gosh vilken eftermiddag, biljävel!

Malin kom förbi med en wienerlängd som det inte blev mycket kvar av. Malin och jag fortsatte dricka kaffe och prata strunt, Linus&Skorpan följde med Viktor och Frida på promenad. I helgen flyttar Malin&Mattias "hit", ett stenkast från oss, bara Pilens Backe upp. Vi var uppe och spanade in nya lyan, skitfin!

När Linus, jag och Skorpan kom hem igen så skulle Linus "bara" åka till Mjölby för att hämta sin dator som varit på reparation. Det visade sig inte bli så bara, när han skulle köra hem pajja bilen, ja eller det började lysa en ilsket röd lampa på instrumentpanelen och när han gasade vibrerade bilen oroväckande. Sen skulle en rad tillfälligheter göra att det hela löste sig väldigt smidigt, stort tack till Emil och min far! Bilen står på Appelskogs verkstad(Linus sladdade in där 17:59, dom stänger 18:00) och vi har fått låna en bil av mina föräldrar, räddare in nöden! Vi får väl se vad verkstadsräkningen går men det här är varför man har ett buffert/nödkonto så vi reder oss, klart det är trista pengar. Jag fick min deklaration idag och får tillbaka en härligt fin skatteåterbäring(Linus med men hans deklaration har inte kommit än så vi vet inte precis hur mycket) så det var ju därför det här med bilen hände. Det är lagen om balans på kontot som vi säger, så fort det kommer in ett oväntat tillskott, går det raka vägen ut igen;)

Skorpan har börjat mer och mer att leka själv i sitt rum, superkul! 
Köpte en bok till Skorpan på jobbet sist jag handlade (bokrea 29:50), hon tycker den är jättekul, flikar att vika ut och olika materiel att känna på. Dessutom är den ultrakorrekt, vartannat barn i boken är mörk/ljushyad och dessutom vartannat barn pojke/flicka. Det finns till och med ett rödhårigt barn haha.

Inga kommentarer: