onsdag 2 mars 2011

[ANNA] allure!

Hej hej därhemma!

Denna dag har gått i konferensens tecken och varit minst sagt fullspikad. Vi gick igenom allt vi snappat upp på våra Carrefour-studiebesök igår, spånade idéer och pratade om vad vi kan "ta med" oss hem. En trevlig lunch serverades i hotellets vackra matsal, sen tog vi en snabb promenad för att få lite frisk luft på Lyons gågata. I skrivandets stund har jag precis fiffat till mig lite och lockat Jennys hår, snart dags att ta Metron till kvällens restaurang som jag skulle kunna säga vad den hette om jag hade programmet på rummet, dessutom suger jag på franska. Ja eller jag förstår en hel del skrift men inte om nån pratar. Skitsamma en fin restaurang var det iallafall. Imorron väntar konferens på morgonen och till lunch åker vi till en vingård och där stannar vi resten av dagen, den skulle jag säkert kunna tala om vad den heter med men som sagt programmet ligger i mötesrummet.






En allmän uppfattning är att fransoserna fan inte är stressade, dom sövlar omkring lika mycket i metron som på stormarknaden oavsett hur mycket folk det är och att det är en storstad vi är i. Skönt! Antar att det är vinets förtjänst. Lyon är för tillfället väldans och årstiden väldans grått men det vägs dock upp av väldigt gamla vackra byggnader och vacker arkitektur.

3 kommentarer:

Klara sa...

Hej mina tjejer. Ni verkar ha det hur bra som helst och jag önskar att jag var med er. Längtar till måndag då ni kan berätta allt det roliga ni varit med om. Ha det fortsatt så kul och vi ses på måndag. Kram till ALLA en speciell kram till min vän Lou också. Puss puss tjejor

linus sa...

aaaaaaaah le big mac de chevre!

Anna sa...

Klara!
Självklart ska jag krama Lousan åt dig!Puss!

Linus!
Oui oui et royaaaaalee with cheese;)