torsdag 24 mars 2011

[ANNA] Här kommer varsågoda..

Klockan ringde alldeles för tidigt imorse, Skorpan sov över förväntan bra i natt trots att hon var så ledsen igårkväll efter sprutan, vi sov desto sämre. Vetifasen vad det var men både Linus och jag sov illa. Lite piggare blev jag dock av att ta på mig vårjacka och basketkängor istället för vinterkläder, vilken skillnad det är att sätta sig i bilen, man känner sig helt liten utan dom stora skorna och bylsiga kläderna. Till råga på allt är ju gruset borttaget nästan överallt, det är det bästa!! Här hemma har vi nyss klarat av ett mellis i världsklass, baugette och glass med jordgubbar, till det rejäla koppar kaffe med mjölk.

Apropå nåt helt annat, vi delar ju garage med bl a Fonus Begravningsbyrå på Djurgårdsgatan. När jag parkerade i förrgår efter jobbet stod tre Fonusbilar framkörda och det lastades kistor och dylikt febrilt. Fonus har två stora förråd nere i garaget med kistor, kistinredningar och lite diverse dödsprylar. Härligt, många som trillat av pinn idag, vårrensning tänkte jag. Mycket vinröd sammet äre.Känns lite smålurigt men begravningsentreprenörerna är, himla trevliga killar och hälsar alltid och pratar glatt.

1.) Köpte tulpaner igår, hittade en härlig vårfärg!
2.) Dagens blygsamma mellis.
3.) Skorpan igår.
4.) Jag imorse 05:25, snygga röda ögon morsan, köpt dom på Blocket?
5.) Ni lär se mig på stan i vår, jag är en riktig färgklick i nya jackan!
6&7.) Klädde om hallpallen, hittade ett tyg som jag blev helt kär i, fjärilar i femtiotalsstil, blir det bättre, NÄ!

Inga kommentarer: