söndag 6 mars 2011

[ANNA] Mera söndag...

Efter lunchen blev det en liten promenix till för att njuta mer av solen, men usch nu börjar t om jag bli trött på kylan! Jag längtar som fan efter vårskor och tunn jacka! Apropå jacka så såg jag att min nya röda fina vårjacka var med i Aftonbladets Klick-bilaga, Sofi Fahrman tipsade om den. Tur att jag knep min för ett par veckor sen, brukar alltid bli rusning efter plagg hon tipsar om. Skorpan klättrar vidare här hemma i lägenheten, allt ALLT är en potentiell pall för att komma upp till en högre nivå och se mer av världen. När vi kom hem från eftermiddagspromenaden sov Skorpan en liten stund, länge nog för att jag och Linus skulle hinna med att se Solsidan och dricka lite kaffe (ehrm kan tyvärr inte tala om hur vi kan se kvällens avsnitt redan idag på eftermiddagen...kan bara säga SE det, det var sjukt kul!). I skrivandets stund har Skorpan precis vaknat och sitter nöjd och glad i sin spjälsäng och leker med en rysk docka. Nu börjar föräldrajobbet igen, dags att stämpla in från rasten och ge Skorpan kvällsmat.

Linus kom hem med den här fina ljusstaken passar fin fint i vårat retrokök. / Dagens söndagsmorsa.

PS jag brukar ju läsa UnderbaraClaras blogg som ni kanske vet, oj oj vad mycket hår hennes lilla 1-månaders grabb har!! Värsta Plupp-kalufsen ju om den skulle varit blå vill säga.

Inga kommentarer: