lördag 5 mars 2011

[ANNA] Hem ljuva hem..

Sista flighten hem igår var försenad så jag landade inte hemma i lägenheten förrän närmre 23:30, behöver jag säga att jag var dödstrött, tror jag sovit 25 timmar TOTALT på senaste veckan. När man har barn är det ju inte direkt så att man kommer hem och sover igen och vilar upp sig. Jag somnade vid 00:30 igår och Skorpan väckte oss strax efter 7. Dock längtade jag ju så himla mycket efter henne att jag flög upp. När Skorpan sov förmiddag gick Linus och jag och vilade en stund med, huh det är inte mycket med den här morsan idag, tröttheten svider bakom ögonlocken och jag har kämpat mig igenom dagen med illamående och trötthet. Vi hade ett berg tvätt att ta hand om idag, men vi har även hunnit med en tur på stan och en fika på Waynes. Jag kan göra vilka vardagssaker som helst bara med Linus&Skorpan! Min underbara familj hade åkt och storhandlat igår så jag skulle slippa det när jag kom hem. Jag är såååå lycklig över att vara hemma igen! Saknar dock den franska vårsolen och fransosernas taskiga engelska och helt hysteriska brytning när de väl försöker sig på engelska. Så här lät det t ex när hotellpersonalen upplyste mig om var mina kollegor var;

"Pardon madame, se adder pipöl arrr in se adder rrroom"

[pardon madame, the other people are in the other room]

Fan man dör ju av skratt, det är som ett avsnitt av Allå allå emliga armén. Sen saknar jag ju att vara madame lite också, himla snoffsigt att höra hela tiden.






Förutom en plånbok till mig så gick jag bananas inne på Zara´s barnavdelning, helt galet fina barnkläder, hade kunnat köpa hela stället, jag älskar Zara! Skorpan kommer möta våren/sommaren i en fin top, en blus och en supersöt kappa. Det blev även en födelsedagspresent till Linus men den kan ju inte visa som ni förstår, en stor flaska Baileys och lite vin från vingården, och lite goda franska kakor.Alla flaskor höll hela resan hem trots "mjuk" resväska. I Carrefour-butiken kunde man köpa storpack macaroons jättebilligt, 40:- för 8st har jag för mig.

1 kommentar:

Anette sa...

Skönt att du börjar känna dig som dig själv igen :) Låter som du fick en skön start på dagen!

Verkar som ni haft en bra resa och jag skulle gärna varit med jag med. Fina inköp du gjort, ÄLSKAR jackan och blusen/tunikan!

Ses i veckan! Kram