tisdag 29 mars 2011

[ANNA] Lunch & klänningar med stort K.

Efter en superb sallad Nicoise med en makalös glassbomb ackompanjerad av björnbär rullade vi hem från Stadsmissionen för den här gången. Jag vände bara i dörren hemma för att skutta ner till syrran, brudklänningsdax vare här! Vi styrde mot Brovillan i Hjulsbro, där blev vi mötta av proffsig, mycket kundfokuserad personal (ehrm till skillnad från Bröllopshuset *host*). Jag tror dessutom vi hittade klänningen som fick oss att utbrista; bravo, bravissimo, excellente, honom ska vi ha! Vi åkte sen tillbaka till Bröllopshuset för att titta igen på den andra utmanaren som inte är dum den heller, jag tycker dock att föregående är aningens vassare och sitter som en käftsmäll. Nu är det ju inte jag som bestämmer i slutändan ändå! Tillbaka på Bröllopshuset slog det mig igen hur sjagit det kändes där, man ska vilja köpa en lyxig brudklänning och känna sig smashing. Klänningarna man får prova är solkiga med revor i, visst det är provklänningar som inte säljs men ändå, köplust=negativt. Jag hittade en potentiell tärnklänning(skämta) som såg ut som en studsboll eller något Lilla Sjöjungfrun skulle kunna ha på sig.

Inga kommentarer: