fredag 25 mars 2011

[ANNA] Lite fredag på er!

Idag lämnade jag Maxi precis i rättan tid om ni frågar mig haha. Kl 13:45 gick jag till bilen, då hade Maxi redan börjat fyllas av ett myller( fredag och 25:e vilket innebär att alla fått lön). I skrivandets stund är det nog highlife därute. När jag öppnade dörren hem med ett "hallå hallå" svarade 3 personer, bästa Malin var redan på plats och stod med Skorpan i famnen när jag kom in i köket. En härlig syn för en trött mammasjäl. Vi dukade fram glass med jordgubbar&smarties till kaffet. Sen fikade vi och diskuterade livet i stort&smått.

Skorpan har blivit en riktigt busig liten luring, igår hittade vi bilnycklarna som låg på hallbyrån i ett par skor. Inte helt kul om jag hade letat ihjäl mig efter dom 06:20 imorse. Allt som är livsnödvändigt inventeras innan man går och lägger sig om man börjar tidigt, det har man lärt sig. Hon gillar att skjuta och rulla in saker under skåp och soffan. I förmiddags hjälpte hon Linus genom att plocka ner den rena tvätten från torkställningen och lägga den i jorden i den jättestora krukan i vardagsrummet med vår väldiga Benjamin fikus i. Tack. Linus och Skorpan har gjort Lindex idag och kom hem med en jättefin pjamas och en klänning.

I helgen väntar jobb. Varför känns det som man jobbar varje helg, när man "bara" jobbar varannan helg??

Inga kommentarer: